Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Disse vilkår og betingelser (“Handelsbetingelser”) gælder for al salg og levering af produkter købt af forbrugere fra www.bobendixen.dk ("Webshop") som ejes og drives af Bo Bendixens ApS, CVR-nr. 44372436, Møllegade 30, 8000 Aarhus C, Danmark, tlf.nr. +45 86 13 80 99 (i det følgende benævnt “Bo Bendixen” eller “vi”).

1. Bestilling

Inden du afgiver din ordre, skal du omhyggeligt revidere dine ordre-, betalings-, leverings- og faktureringsadresse oplysninger. Det er ikke muligt for os at ændre i din ordre efterfølgende for bestillingsbekræftelse, hverken i produkt, størrelse, adresseinformation eller andet.

Du er selv ansvarlig for at angive korrekte oplysninger. Ved forkert indtastning af adresse oplysninger, der resulterer i forkert eller ingen levering af din pakke, er Bo Bendixen ikke ansvarlig for at sende en ny pakke til dig, og der er ingen ret til refusion. Modtager vi pakken retur på vores lager, udsteder vi en kreditnota for pakken hurtigst muligt. Bo Bendixen er ikke forpligtet til at gensende pakken til dig. Opdager du, at du har skrevet forkert information, bedes du kontakte vores kundeservice team ved at sende en e-mail eller kontakte os telefonisk, hurtigst muligt, så vi kan annullere ordren, og du kan bestille igen med korrekte oplysninger. Du kan kontakte kundeservice på info@bobendixen.dk.   

Kort efter din bestilling modtager du en kvittering via e-mail, hvor vi bekræfter, at vi har modtaget din ordre. Bemærk, at denne kvittering ikke er en endelig ordrebekræftelse, og at ordren ikke er bindende for os på dette tidspunkt. En bindende aftale mellem dig og Bo Bendixen er indgået, når vi via e-mail bekræfter, at din ordre er sendt.

Vi forbeholder os ret til ikke at acceptere din ordre, hvis vi f.eks. ikke får betalingsautorisation, hvis forsendelsesrestriktioner gælder for et bestemt produkt eller hvis det bestilte produkt er udsolgt.

2. Betaling

Betaling kan ske med MasterCard, Visa og VisaDankort. Ved placering af ordre reserveres ordrens betalingssum på din konto og betalingen vil efterfølgende først debiteres på din konto, når din ordre er afsendt. Der opkræves ingen kreditkortgebyrer af os. Bemærk venligst, at det ikke er muligt for os at opkræve et højere beløb end det, der er godkendt af dig.

Alle kreditkorttransaktioner på vores Webshop behandles ved hjælp af en sikker online betalingsgateway, der krypterer alle dine kortoplysninger.

3. Priser

Alle priser på vores hjemmeside er gældende udsalgspriser for vores produkter. Prisen på et produkt, der vises på det tidspunkt, hvor din ordre accepteres, overholdes af Bo Bendixen, dog med forbehold for tastefejl, systemfejl eller anden årsag til forkert prisangivelse på et produkt.

Bo Bendixen har ikke ansvar for evt. told eller andre afgifter, som måtte blive pålagt en vare, der er købt og sendt fra vores Webshop. Denne told eller afgift skal afholdes af kunden/modtageren.

4. Fragt og levering

Vi bestræber os på at afsende ordrer afgivet inden kl. 10.00 samme dag. Vi behandler din ordre hurtigst muligt og afsender typisk inden for 1 – 2 hverdage. I udsalgsperioder, ved fri- og helligdage eller andre begivenheder, kan der forekomme forlænget leveringstid.

Bo Bendixen tilbyder GLS som leveringsservice, medmindre andet er angivet tydeligt på vores hjemmeside. Du kan ved ordre placering kun vælge de leveringsmetoder som er tilgængelige i check-out flow, og kan ikke efter placering af ordren ændre denne. Ønsker du at foretage ændringer til din valgte leveringsmetode skal du kontakte vores kundeservice team hurtigst muligt, så de kan annullere din ordre og du selv kan placere en ny.

Leveringstid og omkostninger afhænger af leveringsservice på det gældende domæne. Du kan finde info om specifik fragtinformation og priser i check-out flow. Når din ordre er afsendt, sender vi dig en e-mail med pakkens tracking nummer.

Hvis din ordre er leveret til en pakkeshop, skal du huske at afhente den, inden den sendes retur. Omkostninger forbundet med returforsendelse betales af dig og dækkes ikke af Bo Bendixen.

5. Annulering af ordre inden afsendelse

Ønsker du at annullere din ordre skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt pr mail eller telefonisk i vores åbningstider. 

Det er kun muligt at annullere din ordre, hvis vi ikke er begyndt at behandle din ordre. Vi forbeholder os retten til at afvise annullering af ordren, såfremt ordren er i gang med at blive eller allerede er pakket af vores lager. Nægter du at modtage ordren ved enten at afvise hjemmelevering, eller undlade at afhente pakken i en pakkeshop, vil du blive pålagt at betale et gebyr for returforsendelsen.

6. Fortrydelse og returnering

Fortrydelsesret

Bo Bendixen tilbyder 30 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din ordre. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@bobendixen.dk og benytte standardfortrydelsesformularen umiddelbart nedenfor.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage ordren uden samtidig at give os besked.

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og sendes til info@bobendixen.dk, hvis fortrydelsesretten gør sig gældende.

 

Til:

Bo Bendixen ApS

Møllegade 30

8000 Aarhus C

Denmark

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

_______________________________________________________________

 

Bestilt den: ________________ Modtaget den: __________________

 

Forbrugerens navn: _______________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  _________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________    

 

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Returnering

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Du skal selv betale porto og andre udgifter forbundet med returnering. Omkostninger forbundet med returforsendelse betales af dig og dækkes ikke af Bo Bendixen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind for at forhindre skader under transport. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og du er ansvarlig for at pakken kommer frem til vores lager. 

Returbeløbet for pakken tilbageføres til dig så snart pakken er os i hænde, og behandlet af vores lager. Vi forbeholder os retten til at tilbageholde betalingen indtil pakken er modtaget. Når du returnerer en eller flere varer, skal du sørge for at få en kvittering for indlevering af pakken, når du afleverer pakken. Dette er dit bevis på, at pakken er returneret til os og du bør opbevare indleveringskvitteringen, indtil du modtager besked fra Bo Bendixen om, at din returnerede pakke er modtaget og behandlet.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til ovenstående adresse. Vi modtager ikke pakker, der sendes til pakkeshops, drop-off’s eller collection points, og refunderer ikke omkostningerne forbundet med tilbagesendte pakken eller evt. gensending af returpakken.

Send dine returvarer til os senest 14 dage efter du har meddelt, at du ønsker at returnere købet. Vedlæg tydelig information med ordre nummer og fulde navn, som du har brugt ved købet.

Husk at pakke dine varer forsvarligt ind. Hvis ikke varerne modtages i original stand og emballage, kan vi lave et fradrag i refusionen svarende til varernes fald i værdi. Hvis varerne er blevet brugt på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer, kan det medføre en værdiforringelse af varerne. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få en del af det originale beløb tilbage. Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varerne. Varen skal være i original emballage. Varen må ikke have tegn på slid, pletter, skader eller lugte af udefrakommende lugte. Tøj skal have tags. Varer i æsker skal pakkes ind og label må ikke sættes direkte på æsken.

Bo Bendixen tilbagefører beløbet til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, og vi har ikke mulighed for at tilbageføre til anden betalingskonto.

Vi refunderer købsprisen sammen med de originale leveringsomkostninger (dog ikke eventuelle ekstraomkostninger, der er afholdt som følge af, at du vælger en anden leveringstype end den billigste type standardlevering) med fradrag af værditab.

7. Ombytning

Hvis du ønsker at bytte en vare, til en anden størrelse, farve eller style, bedes du venligst gøre dette ved at placere en ny ordre på vores Webshop. Varen, du ikke ønsker at beholde, bedes du sende retur til vores lager. Se hvordan du returnerer en vare i ovenstående afsnit vedrørende fortrydelsesret og returnering.

8. Reklamation

Handler du hos os, er købelovens regler gældende for varekøb. Dette betyder at du har reklamationsret i 24 måneder, når du har et gyldigt ordrenummer og kan fremvise bevis for køb i vores Webshop. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Hvis du er berettiget til en refundering, vil denne finde sted indenfor 14 dage efter vi har godkendt reklamationen.

9. Forbehold

Vi tilstræber sig at levere nøjagtigt og opdateret indhold på denne Webshop. Desværre kan der lejlighedsvis være prisændringer, udsolgte varer og andre utilsigtede fejl på vores Webshop. Bo Bendixen kan kun holdes ansvarlig, hvis det følger af dansk ret.

10. Persondatapolitik

Følgende kundeoplysninger efterspørges af Bo Bendixen når du handler på vores hjemmeside:

- Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@bobendixen.dk.

11. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: info@bobendixen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Nævnenes Hus

Mæglingsteamet for Forbrugerklager

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr